Sunday, August 26, 2012

Abah ni -.-

Assalamualaikum warrahmatullahi wabarakatuh :)


CONVERSATION #1
*bila p beraya atau orang mai beraya*
Pakcik1: Anak hat number bopa ni?
Abah: Hat number pat.
Pakcik1: Ooo.
Abah: Hat ni hat nak menikah bulan doblas ni.

CONVERSATION #2
*dok sembang pasai 23y.o-marry-soon-kak Anis*
Cik: Anis tu umoq berapa?
Aku: Muda lagi. Early twenty kot.
Cik: Dia tu tua dua taon jea pada aku kalau tak silap. Awainya.
Abah: Awai la baguih. Oqang la ni jea hat dok buat lambat. Kalau ikut sunnah nabi dulu, lagi awai lagi baguih. Nabi kawen dengan Aishah dulu umoq beqapa?
Cik: *jeling kat aku*
Aku: *hehe abah bagi kawen awai yay!*

CONVERSATION #3
*p beraya rumah jiran tejumpak kawan Abah*
Abah: Ni anak ni. Biaq dia buat qeja, biaq qajen sikit. Sat g takdak oqang nak mai mintak anak daqa ni.
Pakcik2: Anak hat number bopa?
Abah: Hat number pat. Hat ni hat mengaji MRSM tu.
Pakcik2: Ohh. Tingkatan beqapa?
Abah: Tingkatan lima. Hat ni hat nak kenduqi bulan satu ni.
Pakcik2: Ya kaa?
Abah: *sengih sengih*

CONVERSATION #4
*sembang sembang kat dapoq*
Abah: Masak nasik pun tak qeti.
Aku: Teh qeti dah la. Yang teh dok masak tiap tiap haqi tu pa dia.
Abah: Nanti kalau ada oqang mai mintak, nak bagi buang ah. Bukan qeti masak pun, sat g takdak oqang nak mai mintak. Dok rumah pun qeja peqabeh beras jea.
Aku: Abah niii -.-

CONVERSATION #5
Mama: Teh nak keluaq dengan sapa?
Aku: Dengan Alia. ma.
Mama: Alia mana?
Aku: Alia anak pakcik Nordin la ma.
Mama: Sejak bila teh kawan dengan dia?
Aku: Laa. Teh memang dok kawan dengan dia dari dulu lagi. Mama ni.
Abah: Abah dah habaq siap siap kat pakcik Nordin jangan dok ambik teh buat menantu. Abah kata kat dia "Toksah dok ambik anak aku jadi menantu. Sat g anak aku bagi anak hang makan internet jea buat pa."
Aku: HAH?!

CONCLUSION:
1. Abah ni dah tak sabaq nak tunggu anak daqa dia hat soqang ni kawen kot. Aaaaa aku rasa sebab aku qeja peqabeh beras jea dok rumah, dah la malaih piang. Tak qeti masak pulak, kuat melawan, ketegiaq semua cukup.
2. Abah dah tak laqat nak tanggung dosa aku wuuuu HAHAHA k bai.

"Dia ni saja aa dengan abah dia. Baby tua. Dok p mana mana sat g dia mula aa dok ataih riba abah dia."
- Hajah Tatariah Ahmad @ Mama

No comments: