Thursday, February 3, 2011

Database dan KISS. ♥

Assalammualaikum warrahmatullahi wabarakatuh. (:

Okie dokie eenie meenie. Kalo dak aku nak post benda ni semalam tapi disebabkan aku neyh seorang yang agak lembab and bila tuleyh entry jea mesti nak tuleyh panjang panjang sebab jaqi jemaqi tak qeti qeti nak beqenti bila dah start so aku pown tuleyh la aqi neyh. Hee. Awat dwa tiga menjak neyh KISS qajen p date kat Tasek DarulAman taktaw? =.=

Hari sebelom tuh, aku ajak Ammar tapi dya keja so tak bule la nak ikot. Kalo dak memang aku nak angkot dya bawak p, biaq Wanie jeles. HAHAHAHA. Then call Acapan, dwa dwa number tak dapat. Aku tanya Ammar, ada text Pan dak cuti ni, Ammar kata dak. Aku qisaw dah. Selalunya Pan mesej aku pukoi dwa tiga pagi tapi balek cuti neyh dya langsong tak text apa. Bukan bule kiqa dya tuu. Dya qeyau soqang soqang sat g tak pasai jea. Haishhh.

Pagi tu aku mangkit awai. Serius neyh aku mangkit awai. HAHA. Pukoi tujuh kot. Kiqa awai la tu noh? Then aku jaga jea tequih text Yana sebab dya kata dya nak p dengan aku. Aku sudah mandi baru dya reply, dya kata tadak sapa nak antaq dya mai umah aku. Aku pown dengan berbesar hatinya balas "Hang siap cepat. Sat g aku p ambik." Umah dya dekat jea dengan umah aku tuu yang bule p ambik tuu. Hee. The geqak Giant. Dya takmaw mangkit. Dya jeling sat kat aku then dya pejam mata balek. Dya kata "Hang dok suro aku mangkit, hang tak siap lagi." Time tu aku tak pakai tudung lagi tu yang dya kata lagu tuh. Lepaih pakai tudung pa suma siap dengan stokin, geqak dya lagi. Dya kata "Hang p la pakai kasot dulu." Pala hotak nggoh. Then dya mangkit duduk tapi mata dok pejam lagi. Aku kata "Jum p ambik kawan aku sat kat umah dya." Dya tequih celik mata tengok aku semacam jea. HAHA. Macam besa, kejip kejip mata winkwink sikit, dya mangkit p basoh muka then tequih keluaq umah. Ni yang sayang Giant neyh. HAHAHAHAHA.

Elok elok sampai kat tasek jea, Izz call. Aku baru nak tuqun keta time tuh. Depa ada kat kedai makan banyak banyak tuh. Aku ngan Yana pown p la kat depa. Time tuh, Mubin soqang jea laki. Arep p jogging dengan kawan kawan dya. Yang Jen pulak jogging dengan Wan Adam. Wan Adam dok suro sangat aku mai tapi caqi dya haram tak jumpak. =.=


Aku suka gamaq ni sebab susunan dya lawoooo. Yang Mubin dok testing handycam aku. Oke dak. Abang ipaq aku punya. Lalalala.


Then dok sembang sembang sat, Arep ngan kawan dya dwa oqang mai. Depa nak balek dah. Ishhhh. Tak dapat lagi gamaq Arep. Frust frust frust! HAHAHAHAHA. Saja jea buat teqok. Lalalala. :D


Pic ni lawoooo tapi tapi tapi lagi lawoooo kalau Arep dok depan aku. HAHA. Aku dok tunggu Jen dengan Wan Adam time neyh. Depa p jogging tang mana taktaw. Ish laa. =.=


Tunggu punya tunggu, Jen dengan Wan Adam tak mai mai pown. Then Mubin kata Jen balek sat sebab ada emergency, sat g dya mai lain. Aku tanya dya Wan Adam mana, dya kata taktaw, balek sekali la kot. Wan Adam yang dok kalot sangat ajak aku p tasek, dya buat ceni pulak. Memang nak mati ngan aku sunggoh la. Then Yap dengan Ammar Rudzuan pulak sampai. Kami pown naik la boat tu alang alang suma pakat dah ada partner. Hee. Yap dengan Ammar tak bayaq duit so yang Yap aku bayaq, yang Ammar Syu bayaq. Lalala.


Aiceyh comey comey aih. Hee. :D


Muka Syifa semangat gila. HAHAHAHA. Aten maintain cuwn. Hee. Aku tengok dya dah sequpa cegu dah. Taktaw la pasepa. =.=


Aku suuuuuuuka gamaq neyh. HAHA. Nampak muka aku macam budak baek kottttt. HAHAHAHA. Nampak jea la. Yang betoinya err, err hampeh. Lalala.


Aku dengan Izz, Yana dengan Falis, Syu dengan Mubin, Yap dengan Ammar and of course Aten dengan Syifa. Dah la dwa dwa tak qeti conduct. HAHA. Bak kata Syifa "Kami budak baru belajar." Macam macam la depa neyh. HAHA.


See see seeeeee. Depa dok menjeqit kot time neyh. HAHA. Lawok. Aku tak laqat nak gelak. Tak caya try tengok video bawah neyh.



See see seeeee. Dah caya? *winkwink*


Mubin dengan Syu nampak sweet kottttt. HAHA. Mubin tak pakai spek. =.="


Yana dengan Falis. Cecece. Depa hat paling senyap sekali. HAHA.


Yap dengan Ammar ntah hapa hapa. Ish laa.


Then ada kak dwa oqang ni, form six, budak Coconut Island, mesra alam gila! Mintak number phone la facebook la, tangkap gamaq sekali la. Then sembang sembang gak aa ngan depa. Maybe depa boring kot tu yang mai join kami. Depa terkejut bila taw kami suma ni satu form and bukannya satu kelaih. Teqasa bangga sebentar. HAHAHAHA. Astagfirullah al'azim. Jangan riak Nur Syahirah Berhan. HAHAHAHA.


Pic neyh segak. Ish laa. Suma pic aku kata segak. Suma pakat buat peace macam takdak sign lain dah nak buat. :|


Izz comeyyyyyyy! Nenek aku segak kan kan kan? Sapa nak ngorat sila bule blah sebab dya dah ada oqang booked dah. HAHA.


Tasek DarulAman budak budak MRSM Kubang Pasu conquer. Gila ah. Cece. Aku buat teqok bule padahai sepuloh oqang jea pown. HAHA.


Cecececeeeeee. Budak baru belajaq dah pandai dahhhh. Hee. Sukanya bila mereka ceria. *tetiba


Haa. Ni hat pulau kat tengah tengah tasek tuh. Kami parking sat kat sini, berteduh seketika. Aicewah. Nampak setaii dwataii tigataii la pulak parking qamai qamai lagu ni. Dah la elok jea susun. HAHA.





Then kat pulau tuh Yana nak tuqun tapi takot kena tinggai. HAHA. Then aku pown gagah nak tuqun sebab nak rakam depa suma. Tuqun tuqun asa macam nak jatoh sebab tanah dya lembik. Gila tak syiok. Dah la pokok hat sebelah tu seqam semacam jea. Naseb baek tempat open. Hee. Then snap snap gamaq pa suma, Yana dah naik bot dah then depa suma pakat blah nak tinggai aku tang tu. Naseb baik la aku partner ngan Izz, ada hati peqot gak nak patah balek. Kalau aku partner ngan Yap? Err err, dya dah blah dah time neyh.


Hang tengok muka Izz! Nala punya bahagea muka nak tinggai aku. Gila kejam!


Time ni kami kaleh tengok pa taktaw. Haaa! Caqi Jen kot. Jen call Syifa kalau tak silap then soh Yap dengan Ammar angkat tangan. Yap dah malaih nak kayoh dah time neyh tu yang aku pegang bot dya tuh.




Then ...

Nahhhhh! Hambik hang! Dya mai naik ngan kami tequih, tinggai Ammar soqang soqang. Dah la kawan tu kecik. Hat Yap pulak bukannya ringan. Time dya naik tu, bot goyang taw dak. Serius ketaq. Dalam pala hotak aku dok pikiaq yang aku tak qeti beqenang jea. Dah la tasek tu dalam. Ishhh. Lepaih Yap duduk ceni baru la stabil sikit. Thank God! Tapi tak lama lepaih tu, dya naik balek ngan Ammar.





Ammar pulak bule dok buat staii kat tengah tengah neyh. Sepak laju laju gak mamat neyh sat g. Then Ammar p naik bot ngan Mubin. Lepas tuh Syu tukaq p naik dengan Yap. Time Syu dengan Yap tu bot tak goyang pulak. =.= Anyway, depa bule dok buat syiok tukaq tukaq bot kat tengah tengah tasek neyh. Aku pulak yang ketaq lebeyh lebeyh. Seqiaw taw dak tengok depa!


HAHA. Yana bagi bunga kat Aten. Suka hati dya cabut bunga teratai hat dok ada. Ishh laa. Tapi suma pakat tak beqani bawak balek sebab takot sat g ada benda ikot. HAHA. Mubin laa dok gempaq depa. Suma pakat cuak jea. Ntah hapa hapa.





Pic depa dwa aku paling suka hat ni kottttt. Syifa nampak comeyyyyy gila. Hat Aten toksah dok kata la, always menawan. Tu yang Yap berkenan tuh. HAHAHAHAHA. Sory noh Aten? Chek lawak jea. Lalala. :D


Tengok! Beqatoq lagiiii. Kami suka sunggoh la dok parking parking kat tasek neyh. Haishhh. Tapi nampak staii owh sebab susun elok jea. (:


Ammar ngan Mubin. Hee. Sapa setuju Ammar hensem dalam pic neyh? HAHA. Sunggoh pa kan kan kan? *winkwink*


Cececeeeee. Syu dengan Yap pulak dah. HAHA. Tapi Yap lagi sweet ngan Aten. Syu ngan Mubin staii. Hee. Soh Yap naik ngan Aten, Aten takmaw. Dya pedeqaih p mana hala dah. HAHA. Depa dok lawan jeqit. Gadoh tak habeh habeh. Mawnya oqang tak ejek hampa dwa. HAHA.


Budak budak form four MRSM Kubang Pasu memang lagu ni. HAHA. Syiok noh buat mesyuarat Agong kat tengah tengah tasek plus tengah tengah hangat neyh? Nanti kita buat lain noh? HAHA. Database buat meeting kat sini la. Tadak sapa nak kacaw. Chantek dak boss? Hee. :D





Haa. Lepaih tuh kami naik daqat. Elok naik daqat jea aku qasa gelong cena taktaw. Then aku kata la "Mabuk daqat aih." Ammar dengaq, dya kaleh tengok aku then dya sengeyh, dya balaih balek "Ayaq hang tak mabuk pulak noh?" Aku macam, err err, ada maksud yang tersirat lagi tersurat jea. #_#


Haa. Hat baju oren dwa oqang tu plus hat bediqi sebelah Falis tuu laa kak kak Coconut Island. Tapi hat bediqi tuu tak mesra alam sangat sebab dya kayak soqang soqang. Tapi kiqa oke la, dya tegoq la jugak. Tengok Izz dengan Yana macam tak cukup space jea padahai sebelah Syifa bule sumbat lagi soqang. =.=


HAHA. Nampak jea Izz ngan Syifa dok depan cermin, aku tequih p kat depa. Cermin tu kotoq gila tapi saja menggedik nak snap jugak. HAHA. Hat depa pown posing. Baguih nggoh.


First stop kami bila naik daqat, p kedai pakcik hensem tuu. HAHA. Acely saja jea puji pakcik tuu sebab dya soqang jea bukak kedai. Hee. Then suma pakat beli ayaq, aku soqang jea beli dadih. Yap bule tengok aku pelik. Ntah hapa hapa laa. Then nampak Palid, member lama kami suma. Yap semangat gila jeqit panggey dya. Sekali Palid balaih "Haa! Aku taw!!" Senyap kawan. HAHA. Palid ngan geng sekolah dya ada latihan bola. Tuu yang bule sesat kat situ tuu. Sembang sembang sat, then dya blah.


HAHA. Aten dengan Yap tak habeh habeh dok gadoh. Kami suma tak laqat nak gelak tengok depa dwa oqang dok lawan jeqit daqi tengah tasek tadi lagi sampai naik daqat dah. Depa tak penat ka dok lawan jeqit? Tapi gamaq ni sweet kan kan kan? Sapa sokong sila senyum. Hee. (:



Aku suka gamaq ni sebab suma oqang candid, aku soqang jea tengok camera. Terserlah kepulownan di situ ye wahai anak anak. Dush dush *tumbuk diri seniqi*


Depa nak blah dah time neyh. Hot gila aku sebab tak jumpak Wan Adam. Dya yang dok suro sangat aku p tup tup tak jumpak pulak. Saja aku p situ tiap tiap aqi. Ish laa. Jen antaq Mubin kat balai bomba kot, tempat ayah dya keja. Ammar balek dengan Yap. Hee.


Aku boring. Tup tup Acapan mesej. Mangkok ayon neyh baru on. Aku qasa macam bunoh dya jea time tuh. Ish laa. Then text la ngan dya. Malaih nak text Ammar dah dya dok tengah keja. Lepaih tu aku qasa malaih nak tekan tekan keypad phone, aku call dya tequih. HAHA. Gayot gayot ngan dya. Dengaq soqa dya lain. Macam besa la, dya rindu kat budak pompuan tuu lagi. Qisaw aku tengok dya. Then Syifa ngan Syu balek. Aten kata ayah dya balek pukoi satu, yang Falis pukoi dwa belaih. Aten ketaq takot dya tinggai soqang so aku pown tunggu la dya.

Mak Yana call Yana. Macam maqah maqah gak aa. Rupanya Yana tak abaq kat mak dya yang dya p Jitra. Mak dya taw jea tequih mak dya meqajok, letak phone. Aku ketaq aa takot sat g kena tuduh kidnap anak daqa oqang pulak. Yana bule suro rilex lagi. Dya kata dya g taw kat ayah dya jea, kat mak dya dak. Dya takdan nak abaq kat mak dya yang ayah dya taw, mak dya dah letak phone dah. Haqu nggoh Yana neyh. Aku cekik mampoih gak budak ni sat g. >:

12.45 centu aku text Giant soh mai ambik. Then Giant kata nak p ambik adek dulu pukoi satu setengah so aku target balek pukoi dwa la. Then Aten soh ayah dya mai ambik lewat lewat sikit. Falis dah balek dah time neyh. Then pukoi satu lebeyh ayah Aten mai. Elok Aten blah, Syu mai antaq Syifa. Lepak sat, then ayah Syifa mai, dya pown balek la. Aku pown tunggu la ngan Yana. Dah la kedai hat sebijik taksat pown tutup dah. Serius lapaq nak mati. Segan nak suro Syu mai antaq makanan dah dya taksat baru mai antaq Syifa jea. Call Jen banyak kali tak dapat, dya guna number mana taktaw. Number Wan Adam aku takdak. Malaih nak kacaw Izz, takot pak dya sebok pulak. Blank gila taktaw nak call sapa. Terima kaseh kepada Fatin Hanani yang telah mensupply sandwich pagi tuu. Walopown sikit, tu je la makanan hat masok dalam peqot aku ngan Yana pagi tuh.

Then tetiba jea, angin pa masok dalam pala hotak aku pown aku taktaw, aku teringat kat Arep. Yea anak anak, Muhammad Arif bin Mazlan. Aku nak mintak tolong dya sebab aku memang lapaq sangat sangat. Tapi nak order ayaq je la. Aku soh Yana text, dya pown ketaq. Aku kan tak rapat ngan Arep, then tetiba jea nak mintak tolong mawnya tak segan. Aku tekan keypad dengan tangan terketaq ketaq. HAHA. Then laju jea dya reply. Aku mintak tolong beli teh ais ngan milo ais then dya soh aku tunggu, sat g dya sampai. Terharu satttttt.


Gamaq ni diambil ketika menanti teh ais okie dokie?


Pukoi dwa lebeyh kot, Giant text dya nak sampai dah. Elok Giant sampai, Arep text soh p kat tempat parking keta. Aku target dya mai naik moto, yang Yana caqi baju kuning sebab pagi tu dya pakai kuning. Then Arep text, "Keta waja." Aku pown langut la nak caqi. Tup tup dya panggey. Aku pown dengan taktaw malunya laqi p kat dya sebab dahaga nak mati. Then ...

Arep: Nah.
Aku: Sat. *tangan dok gagau wallet dalam poket*
Arep: Toksah toksah.
Aku: Laa sat laa.
Arep: Toksah toksah. Aku tolong kawan kawan. *dya sua ayaq kat Yana, yang Yana pownP ambik, then Arep tequih cabut masok keta yang aku pown ikot sampai depan pintu*
Aku: Nah la weyyy.
Arep: Laa. Toksah laa. Takmaw takmaw.
Aku: Hang jangan buat aku ceni weyyy. *aku baqu peqasan yang kawan kawan dya ada dalam keta dandan aku qasa ceqin nak mati sebab depa dok tengok aku*
Arep: Takpa takpa. Toksah toksah. Ni kawasan aku, aku jaga kawasan aku. *sengeyh*
Aku: *speechless sat sebab ceqin tak ilang lagi* Owh. Oke. Terima kaseh taw! Baiii.

Then dya pown blah la. Tak sangka dya nak mai dengan kawan kawan dya. Serius aku ceqin nak mati. Dah la mai naik keta. Double ceqin. Grrr. Areppppppp. Awat hang baek sangat dengan aku taktaw? Dah la kita tak rapat. Ni bukannya first time hang buat baik ceni kat aku. Bila oqang yang tak rapat buat baik ngan aku, aku asa lain macam ah. Terhutang budi. #_# Ni baru Arep. Aku qasa kalau Pak Tam buat ceni kat aku, aku pengsan tequih pa. HAHA.

Last sekali, naik keta. Rupanya keta waja tadi tu masok sekali dengan MyVi oren ni haa sebab tu aku tak peqasan, khusyuk sangat tengok Myvi. HAHA. Lepaih tu, p antaq Yana then straight City Plaza, depa dok call dah. HAHAHAHA. :D



Pictures credit to Nur Syuhada Othman. (:
Photobucket

No comments: